Fuldesign omfattar sociala kulturella projekt där fokus ligger på aktion och interaktion med ett kritiskt öga riktad mot samtiden och omvärlden, ett alternativ till jakten på perfektion. Vi skrapar på ytan och lyfter fram det fula som en befriande kraft.

Med vårt stora kontaktnät och vår breda kompetens både planerar och medverkar vi i event som riktar sig till vitt skilda målgrupper.


 

 

 

Vårt gemensamma projekt Fuldesign fick sin början när vi en lördagförmiddag i april 2005 dök upp nere vid bergssunds strand utrustade med två resväskor med handtryckta t-shirts och baby-bodys, en guldmidjeväska med växelpengar och ett svagt hopp om att nån liten pop-tjej kanske skulle gilla prylarna och investera.

Det gick bra.

Vi blev ett stående inslag på marknaden under flera år framåt och har upplevt alla möjliga sorters kunder och väderlekar där nere. Roligast hade vi kanske under julmarknadshelgerna då det kunde vara vansinninga mängder julshoppare med varierande ångestgrad där nere.

Vi var engagerade i själva arrangemanget under helgerna ett antal gånger, och har skött DJ-båset, spelat live, haft barnshower, pysslat live i TV4, haft små utställningar och en hel del annat under marknadshelgerna på Street som vi lärde oss att älska under alla de timmar vi stått och försökt kränga ful-prylar till flanerande stockholmare.

Street marknad arrangerade sin sista marknadshelg under våren 2008.